CASES / Toto / Kansspelen

Kampioensstrijd

Voor Toto produceerden wij een grootschalige online campagne rondom de bet-optie “Wie wint de Eredivisie?”. De campagne was bedoeld om veel mensen te bereiken binnen een brede doelgroep (voetballiefhebbers) met banners gericht op het gesprek van de dag.

Het was erg prettig om zeer snel te kunnen schakelen, daarnaast kwam Men in Green doorlopend en proactief met input wat betreft visuals, content en call-to-actions.

Eric Waardenburg / Digital Marketeer
Toto /

Aan het woord

Onze klant

In samenwerking met Men in Green hebben we in 4 dagen tijd een multi-channel en multi-device campagne opgezet met 3 banner varianten rondom de vraag die iedereen in Nederland bezighield: wie wordt er kampioen van Nederland? Het was erg prettig om zeer snel te kunnen schakelen, daarnaast kwam Men in Green doorlopend en proactief met input wat betreft visuals, content en call-to-actions.

De zeer aansprekende banners voor zowel de fans van Ajax als de fans van Feyenoord hebben er aan bijgedragen dat we een top online weekomzet (+145%!) hebben gedraaid. Daarnaast heeft de campagnes ons veel data inzichten gebracht over geografische en interesse targeting met relevante bannerinhoud.

Kampioensstrijd /

Reguliere formaten

300
250
320
50
300
250
320
50
Toto /

Werkwijze

Werkwijze

Het spannende einde van de competitie vroeg natuurlijk om een spetterende campagne. Uitdaging was de twee kanshebbers (Ajax en Feyenoord) in de spotlight te zetten zonder logo’s en fotomateriaal van bijvoorbeeld de stadions en/of spelers te gebruiken.

Toto vroeg ons een concept te bedenken waarbij we alsnog deze spannende kampioensstrijd tussen de twee grootmachten konden aanjagen. Uiteindelijk produceerden we binnen zeer korte tijd (4 dagen) een campagne met verschillende formaten en varianten banners en rich media uitingen.