CASES / Bol.com / Kobo

Interactieve Homepage Take-Over

In opdracht van Bol.com bedachten en produceerden wij een interactieve APTO (Automated Page Take-Over) om het Kobo Plus E-Book abonnement tijdens de zomermaanden extra in het zonnetje te zetten.

De uiting werd uitgeroepen tot Weborama Campaign of the Month van de maand juli. Voor ons en bol.com natuurlijk een reden tot een feestje!

Binnen deze campagne ontwikkelden we verder ook een mobile 360 banner, verschillende Digital Out-of-Home uitingen en Instagram Stories in meerdere varianten.

Kobo Plus /

APTO

Interactive APTO

In deze, door Weborama bekroonde, Automated Page Take-Over bieden we de bezoeker de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier (namelijk op mouse-over) een genre te kiezen, de skins en header te laten veranderen en het enorme aanbod e-books te ontdekken. Deze toevoeging resulteerde tot een hoge User Interaction Rate.

Verder is de uiting responsive gemaakt, waardoor het logo en de CTA ook binnen kleinere resoluties altijd zichtbaar blijft.

Bol.com /

360 Ad

300
250
Kobo Plus /

Werkwijze

Werkwijze

Bol.com vroeg ons om na te denken over een leuk en interactief concept waarbij het grote aanbod van het Kobo Plus E-Book abonnement naar voren kwam.

We adviseerden de klant hierbij over verschillende toffe formaten, ontwikkelde een aantal leuke concepten en produceerden vervolgens alle uitingen binnen relatief korte tijd.