Blog / 18-07-2018

De bakermat van mig.

Jessica / Marketeer /

Wat in 2008 begon met veel passie voor campagnesites is uitgegroeid tot liefde voor tailor made display ads vanaf 2015. Vanaf dat moment staan we niet alleen voor het maken van nog meer toffe creaties, maar ook voor het tillen van display advertising naar een ander niveau. Dan rijst natuurlijk de vraag hoe we dat doen en waarom dat onze dna is geworden. Onze kijk daarop is simpel maar heeft een achterliggende gedachte. We willen namelijk niet alleen verkondigen dat de manier van werken bepalend is in kwaliteit, maar je laten inzien waarom dat volgens ons ook daadwerkelijk zo is.

Wij doen het gewoon anders

We kunnen je natuurlijk álles vertellen over hoe onze display ads worden geproduceerd. Van briefing tot aanlevering en hoe we ervoor zorgen dat de kwaliteit van onze ads altijd top notch is, maar dat bewaren we voor later. Om te begrijpen wat er allemaal achter de schermen gebeurt, is het misschien wel eerst zo leuk om te duiken in de manier waarop wij deze creaties brouwen te.

Naast het bedenken van toffe concepten en het produceren van ads, vinden wij de manier waarop dit proces wordt doorlopen net zo belangrijk. Display is wat we doen, maar voor wie we het doen en hoe we dat doen is in onze ogen nog veel belangrijker. De manier van werken is bepalend voor de kwaliteit van het eindproduct. Deze werkwijze passen we niet alleen toe op de producten van onze klanten, maar vormt de rode lijn van Men in Green. Onze transparante en eerlijke handelswijze zorgt ervoor dat het gezamenlijke doel centraal komt te staan.

Dat klinkt natuurlijk wel leuk en aardig allemaal, maar wat maakt onze werkwijze nou zo anders? Hierbij komt onze kennis en ervaring goed van pas. Display campagnes zijn uniek, geen enkele is hetzelfde. Er is vaak sprake van spoed, korte doorlooptijden en ze zijn heel veranderlijk. Dat is nog niet alles, want de kwaliteit moet natuurlijk altijd topnotch zijn.

Met deze kennis in ons achterhoofd zijn we ervan bewust dat we onze interne processen moeten blijven optimaliseren. Hierdoor kunnen we er zeker van zijn dat onze processen aansluiten op wat er nodig is om topnotch display campagnes te serveren en bovenal onze klanten te zien glunderen.

Zo hebben we onze mappenstructuur gefinetuned bij het bouwen van eerste versies, waardoor er enerzijds die interne overzichtelijkheid wordt bewaakt en anderzijds de doorvertaling van zo’n eerste versie zo soepel als wat verloopt. Voorafgaand aan de doorvertaling, wordt er nog een interne check gedaan door een collega, want kwaliteit boven alles hè. Daarnaast doen we ook nog een technische check op de complete set zodat er geen afwijkingen in de creaties zijn. Zodra de complete set eenmaal klaar staat om naar de klant gestuurd te worden, gooien we ‘m nog even door onze eigen QA heen. Jawel, we bewaken die kwaliteit. Áltijd.

Kwaliteit is key, maar ook gemak staat hoog op ons lijstje, waardoor er meer gedaan kan worden in minder tijd. Klinkt als muziek in de oren toch? Laten we eerlijk zijn; we kunnen wel toffe ads bouwen, maar het is evenzo mooi als klanten deze makkelijk en overzichtelijk kunnen previewen. Daarom riepen we in 2015 het platform Bravo in leven, waarin HTML banners en sinds vorig jaar ook dynamische banners bekeken kunnen worden. Bravo is een centrale plek voor display campagnes in de breedste zin (banners, video’s, HPTOs etc.), waarin projecten beoordeeld en gearchiveerd kunnen worden en ook on the go bekeken worden op mobiel.

Uiteindelijk is er niks mooiers dan blije klanten, maar stralende collega’s die met passie werken is natuurlijk ook belangrijk. Juist doordat we continu optimaliseren en onze processen zo efficiënt mogelijk maken, is er meer dan genoeg ruimte over voor ontspanning en ontwikkeling. We hanteren geen standaard format hoe hier invulling aan gegeven moet worden. Gamen, chillen, cursussen volgen en ga zo maar door. Mogelijkheden genoeg, zolang iedereen maar gelukkig is zowel in teamverband als individueel welteverstaan.

Deze manier van werken zit niet alleen in ons hoofd maar stroomt door onze aderen. Dit resulteert in een werkwijze waarbij service net zo belangrijk is als het eindproduct en innovaties altijd gericht zijn op de bevordering van het gezamenlijke doel.

Bij ons krijgt elk projectonderdeel de volledige focus en wordt er niets ‘’even snel’’ tussendoor gedaan. Wij knallen, altijd, tot het (bittere) eind, voor iedereen. Bij ons staat centraal dat de liefde niet verdwijnt maar juist groeit.

Dat maakt onze display ads niet alleen helemaal meaui, maar zorgt er ook voor dat onze klanten trajecten stralend doorlopen en we elke dag met plezier naar ons werk gaan. Eind goed al goed dus.

Wij zijn Men in Green.

We do display.

Joe, heb je vragen of wil je gewoon even kletsen? Laat het ons weten, gewoon doen!