Blog / 21-11-2018

De kracht van dynamisch

Jessica / Marketeer /

Per dag krijgt je doelgroep wel tientallen ads te zien en daarom is het niet alleen belangrijk om op te vallen door het design van een banner, maar nog belangrijker om eruit te springen met de relevantie ervan. Display ads geven je de mogelijkheid om je boodschap te verspreiden met een groot bereik via een canvas van enkele honderden pixels. Hoe, waar en met welk budget dit gebeurt is aan jou en vaak ook in samenspraak met een mediabureau.

Hoewel elk type ad op z’n eigen manier kracht toevoegt aan een campagne, bieden dynamische banners de mogelijkheid om zelf volledige controle te nemen over de boodschap. Zo kun je:

  • Gemakkelijk dynamische banners maken die naadloos aansluiten op je landingspagina’s.
  • Realtime inspelen op trends en gebeurtenissen en zo de relevantie van de ads behouden en verhogen.
  • Boodschappen, CTA, kleuren en foto’s testen en optimaliseren.

Dynamische banners zijn niet altijd de meest eenvoudige banners, maar laat dat je niet tegenhouden om ze te gebruiken. Het begint meestal bij de Google Spreadsheet die gebruikt wordt als feed van de bannerset. Op deze manier kun je op een heel gestructureerde wijze je content verzamelen en opslaan. De belangrijkste factoren zijn de visuele en tekstuele content van de banners. Evenzo belangrijk zijn de instellingen in de banners, omdat deze grote invloed hebben op de zichtbaarheid van de banner.

Dynamische trajecten zijn veranderlijk en het zal dan ook vaak voorkomen dat er nieuwe content wordt toegevoegd of bestaande content wordt aangepast. Je kunt hierbij overigens wel een vast stappenplan bewandelen zodat deze updates makkelijker doorgevoerd kunnen worden.

Voldoende reden om dynamische banners in te zetten, maar het is begrijpelijk dat de drempel hoog lijkt. Lijkt, omdat je met de juiste documentatie en door de juiste kennis al een heel eind komt. Het is dan ook fijn als je aan het begin van zo’n traject de juiste informatie en tools aangereikt krijgt. Om je die gespreide telefoontjes met vragen te besparen, worden al je vragen tijdens onze kennissessie beantwoord.

Tijdens deze kennissessie kom je alles te weten over dynamische trajecten, van de meest ideale workflow tot aan de benodigde content en de uiteindelijke livegang van dynamische banners. Ben je klaar om wegwijs te worden naar relevante banners? We helpen je graag verder!