Blog / 07-06-2017

Men in Green op Digital Marketing Live!

Jessica / Marketeer /

Op donderdag 1 juni was het dan eindelijk zover: Digital Marketing Live! Drie van onze collega’s - Denise (projectmanager), Irvin (developer) en Jessica (marketeer) – bezochten met een hoop enthousiasme hét event op het gebied van online marketing, advertising en interactieve media. Eenmaal binnen werd nogmaals duidelijk dat DML! een hoop belangstelling trok, want wat was het druk! Buiten de toplocatie en strakke organisatie om hing er een buitengewoon gemoedelijke sfeer, ondanks dat er zo’n 2.000 andere enthousiastelingen rondliepen.

Nadat we onze naamkaartjes en programmaboekjes in ontvangst hadden genomen, gingen we gelijk op onderzoek uit. Tijdens onze verkenningstocht spotten we een photobooth, waar we ons niet lang daarna van onze beste kant lieten vastleggen. Vervolgens liepen we langs de mainstage en vonden we een trap die ons naar de andere zalen leidde. Uiteindelijk hadden we de ideale plek gevonden om onze eerste sessie bij te wonen, namelijk het balkon! Vanaf deze hoogte hebben we aandachtig geluisterd naar de verdiepende sessie over het loyalty program van de Hema.

Highlights sessies

Gedurende de dag hebben we diverse interessante sessies bezocht, die ons stof gaven tot nadenken. Tijdens één van de sessies werd behandeld hoe de klantervaring op één zetten voor geweldige resultaten zorgt. Het is hierbij essentieel te begrijpen wie de klant is en waar de klant heen wil. Het implementeren van context marketing biedt uitkomst, doordat bij deze vorm van marketing het leveren van de juiste content, aan de juiste mensen, op het juiste moment centraal staat. Het belangrijkste is om de juiste keuzes te maken omtrent personalisatie, zoals het segmenteren en het in kaart brengen van de klantreis. Tot slot is het monitoren en analyseren van de resultaten een must, waarna de klantervaring verder geoptimaliseerd kan worden. Daarnaast woonden we een sessie bij die in het teken stond van het volledig focussen op creativiteit en kwaliteit door workflow optimalisatie. Tijdens deze sessie werd een probleem aangekaart waar velen mee dealen: work about work.

60 procent van de werktijd wordt besteed aan het voorbereiden van werk. Tijdens deze sessie maakten we kennis met de content lifecycle. The content lifecycle bevat diverse kanalen, waarmee content wordt gecreëerd, wordt voorzien van feedback en wordt verspreid. Door het aantal kanalen te minimaliseren, blijft er meer ruimte over voor het echte werk. Tot slot bezochten we een sessie die dieper inging op hoe merken consumenten kunnen bereiken in tijden van advertentie ontwijkend gedrag en smartphoneverslaving. De consument ontwijkt advertising succesvol door het gebruik van adblockers, waardoor de kans om een verhaal te vertellen afneemt. Hierbij zijn drie elementen cruciaal, namelijk: data, content en het toepassen van deze elementen via verschillende platformen. In 2017 is het managen van data via platformen, devices en kanalen de enige manier om te voldoen aan de wensen van de consument. Op het gebied van advertising zijn wij natuurlijk op de hoogte van de ins en outs, waardoor we tijdens het produceren van display ads altijd bekijken wat de toegevoegde waarde is voor de gebruiker. Niet enkel gebruikers zijn namelijk tegen irritante en hinderlijke ads, wij staan ook voorop in deze strijd.

Tussen de sessies door vonden we het tijd voor een lunchpauze. Hoewel er op het event voldoende keuze was, besloten wij toch het zonnetje op te zoeken die op dat moment volop scheen. Op het dakterras van de Bijenkorf hebben wij genoten van een heerlijke lunch. Meteen een goed moment om onze ervaringen met elkaar te delen. Vol goede moed en een gevulde maag, gingen wij terug naar de Beurs van Berlage. Hier liepen wij rond langs de verschillende stands en hebben we kennis gemaakt met diverse bureaus en merken. Daarnaast hebben we kennisgemaakt met Robert Mondelaars van Emerce.

Denderend succes

Al met al kunnen wij met volle overtuiging zeggen dat het een geslaagde dag was! Digital Marketing Live! zorgde ervoor dat wij ons een dag waanden in de wondere en dynamische wereld van marketing, advertising en media. Tijdens het event stond kennisdeling centraal en zorgden de vele sessies ervoor dat er voor ieder wat wils was. Naast het bijspijkeren van onze kennis, hebben we weer een frisse blik gekregen op de huidige markt. Het was een interessante dag, waarop we ons meer dan vermaakt hebben. DML! 2017 was een denderend succes en zeker voor herhaling vatbaar.