Blog / 08-09-2018

Design en comfort komen samen met de Libelle winactie

Jessica / Marketeer /

Tijdens de Libelle Zomerweek introduceerde Prominent in samenwerking met Libelle 3 ultieme relaxmomenten. Om dit groots te vieren gaf Prominent deze complete relaxplekken weg.

Aan ons de taak om deze winactie onder de aandacht te brengen. De APTO werd uitgeroepen tot Weborama’s Campaign of the Month van de maand mei.

Prominent

Prominent heeft als missie heel Nederland relaxter te maken, omdat ruim 30% van de Nederlanders zelfs thuis niet goed weet te ontspannen. In deze drukke maatschappij is rust juist belangrijk zodat onze batterij wordt opgeladen en we meegaan in plaats van opgaan in de dagelijkse bezigheden.

Prominent biedt service en comfort in de vorm van relaxstoelen. Er is altijd een relaxstoel die bij je past. en datgene maakt Prominent dé zitspecialist van Nederland.

Libelle collectie

Prominent heeft samen met Libelle de Libelle collectie in het leven geroepen. De collectie biedt ontspanning voor de hedendaagse drukbezette vrouw en bestaat uit drie fauteuils: de Libelle Blossom, de Libelle Burgundy en de Libelle Darkgrey.

Je ultieme relaxmoment samenstellen doe je helemaal zelf door de stijl, materialen en kleuren te bepalen.

Libelle Zomerweek winactie campagne

Voor de online creaties hebben we in samenspraak met Prominent gekozen voor de inzet van een Automated Page Takeover (APTO) en interactieve banners in 3 formaten (billboard, halfpage en mobile halfpage). Daarnaast is er voor mobile ook een Facebook canvas geproduceerd.

De APTO is uitgeserveerd bij diverse publishers, waaronder nu.nl (Sanoma) en Libelle.nl. De APTO is seamless waardoor de losse elementen (header, left en right) geheel in elkaar overlopen. Door de elementen te syncen is de APTO één complete relaxplek. Een leuke feature is dat de APTO on scroll meegaat waardoor deze voor een langere tijd zichtbaar blijft.

In zowel de APTO als de interactieve banners heb je de mogelijkheid om de drie stijlen te ervaren door er simpelweg op te klikken. Er is gekozen voor grotere buttons en een duidelijke call to action (CTA) door het handje er meer uit te laten laten springen.

Door de Facebook canvas te openen ervaar je zowel tekstueel als visueel wat jouw favoriete stijl is. Zo wordt er uitleg gegeven over de relaxplekken, is er een tilt-to-pan image te zien en is er achtergrondinformatie over de stoelen te lezen.

Resultaten

‘‘Vanuit performance en ROI is dit een ontzettend succesvolle campagne geweest. Door fantastisch design, de juiste targeting en een goede mix van kanalen hebben we samen met Men in Green, M2Media en Addurance een mooie cross-mediale campagne neergezet. We hebben gefocust op rendement en boven verwachting veel leads gegenereerd’’, aldus Chiel Menthen (Sr. Performance Marketeer bij Prominent).

Zowel de collectie als de APTO, interactieve banners en Facebook canvas hebben boven verwachting gepresteerd en een grote hoeveelheid positieve reacties teweeg gebracht. Zo heeft de campagne:

  • Ruim 1,2 miljoen mensen bereikt.
  • Een CTR van 0,5% tot 1% binnen de doelgroep van vrouwen 50+.
  • Ruim 13.000 e-mailadressen met een geldige opt-in gegenereerd.
  • 3.000 extra likes op de Facebookpagina van Prominent binnen 4 weken voortgebracht.

‘‘Door al in een vroeg stadium te kiezen voor een speciaal geplande fotoshoot, konden we de beelden perfect laten aansluiten op de specificaties van de verschillende uitingen. We hebben met onwijs veel plezier gewerkt aan deze kleurrijke campagne, waarbij we de warme en enthousiaste reacties van de bezoekers als groot compliment zien’’, aldus David Remmer (Creative Director bij Men in Green).