Blog / 19-07-2017

Bravo, een centrale plek voor elke display campagne

Jaap / Co-founder /

Ken je nog die tijd dat je ZIP bestanden via de mail ontving van je bannerproductie partij? Iedereen die vroeger banners maakte liep tegen hetzelfde probleem aan; het delen van een preview. Soms ging er een pakketje over de mail, en soms werden er losse preview pagina’s klaargezet. Dit laatste deden wij altijd. Tijdrovend, maar minder storend dan pakketjes via de mail sturen.

Na de vijfde met-de-hand-gemaakte preview pagina ben je het natuurlijk wel een beetje beu, en zo ontstond in 2015 al snel het idee om een speciaal platform voor onze klanten te bouwen. Een platform waar wij makkelijk HTML banners kunnen klaarzetten en onze klanten eenvoudig een overzicht kunnen krijgen van alle creaties die wij ooit voor hen hebben gemaakt. Ondertussen is Bravo uitgegroeid tot een robuuste omgeving die centraal staat in het productieproces. Een paar key features van Bravo zijn:

  • Centrale plek voor je hele display campagne
  • Beoordelen en archiveren van projecten
  • Geautomatiseerde kwaliteitscontrole
  • Eenvoudige koppeling met je mobiel
  • Naast banners, ook video’s, HPTOs en andere uitingen

Hoe werkt Bravo?

Over het algemeen werken er meerdere mensen aan een banner project, de één is verantwoordelijk voor design, de ander voor animaties en iemand anders weer voor de kwaliteitscontrole. Bravo verbindt iedereen in het project om te zorgen dat er geen tijd verloren gaat met het doorgeven van informatie. Zodra de banners helemaal perfect zijn ontvang je een mailtje dat de banners klaarstaan om te bewonderen.

Op de preview pagina heb je een duidelijk overzicht van alle banners én de verschillende versies van je campagne. Soms zijn er ook nog speciale formaten, zoals Homepage Take-Overs, en ook die hebben een speciaal plekje gekregen. Zo is er voor je hele campagne één plek waar alles staat.

Tijdens het beoordelen van je banners kun je vervolgens ook eenvoudig een SMS bericht laten sturen zodat je een directe link ontvangt met de preview op Bravo. Op de mobiele omgeving van Bravo kun je namelijk ook makkelijk al je flights bekijken en verifiëren of het er op mobiel ook goed uitziet.

Banner archief

In Bravo kun je zien welke flights helemaal klaar zijn of welke nog in ontwikkeling zijn. Afgeronde projecten kun je vervolgens archiveren en voorzien van een rating en opmerkingen. Het succes van het archiveren zie je echt terug op lange termijn. Tegenwoordig kunnen we makkelijk voor de productie van Kerst- en Sinterklaas campagnes nog even snel de banners van vorig jaar erbij pakken en onze bevindingen teruglezen.

Extra kwaliteitscontroles

Je leven wordt een stukje makkelijker met de komst van Bravo, het scheelt je tijd en waarborgt kwaliteit. Door een preview zo laagdrempelig te maken kun jij je namelijk volledig richten op de beoordeling van de creaties. Bravo neemt de andere dingen uit handen, bijvoorbeeld de controle van de bestandsgrootte, clicks en bekende valkuilen bij banners.

Oja, en het is gratis..

Wij geloven dat de manier van werken bepalend is in de kwaliteit van display ad producties. Daarom is Bravo voor al onze klanten helemaal gratis en bouwen we samen aan nieuwe features. De laatste feature is bijvoorbeeld het kunnen veranderen van dynamische content van je banners in Bravo, maar daarover in de toekomst mogelijk meer.

Geen zin om te lezen en gewoon zien?

We hebben een paar preview pagina’s voor je klaargezet zodat je eens kan zien hoe de meeste simpele variant van Bravo eruit ziet.

Voor al onze klanten is Bravo meer dan alleen deze preview pagina’s en dat laat ik met alle liefde een keer aan je zien. Mocht je dus nieuwsgierig zijn dan kom ik graag een keertje langs om te laten zien hoe je eigen omgeving eruit kan zien. Natuurlijk ben je ook gewoon bij ons welkom voor een live demo.